2013年01月12日

USLX-CANFOR Bicentennial, 50' insulated boxcar (Athearn)

USLX 476, Congratulations America 1776-1976
Canadian Forest Products Ltd., United States Railway Leasing Co.
Athearn 50' Double Plug Door boxcar stock#91339 2006, ex-Details West tooling

80DSC02750.jpg

80DSC02718.jpg

USLX 476 CANFOR

USLX 476 CANFOR エバンス鉄道車両リース社が所有し、カナダのブリティッシュ・コロンビア州バンクーバーにあるカナディアン木材会社に貸与されたボックスカー。この1976年のアメリカ建国200年記念塗装は、2両の存在が確認されている。(実車写真:USLX 476USLX 464
 ただし、元来は1968年12月にアメリカン・カー&ファンドリー社が製造した50'ダブル・プラグドア・ボックスカーで、300-549のシリーズ。マイクロ・トレインズNゲージ製品の解説等に拠れば、一部が建国記念車と同じカラー・スキームに塗られていたものの、文字が"Red Cedar shingles and shakes"となっていた。もちろん、これもアサーンから発売されている(USLX 474)。
 アサーンのモデルは本来のACF製(一説にPS製)ではなく、エバンス製のタイプを用いていて、それ自体についての考察は, TransPacific R.R.をご覧願いたい。実車の床下中央にはHydra-Cushionと思しき突起があるので、魚骨フレームだけを取り換えた。アンダーフロアーごとを交換しようとしたが、ボディに強固に接着されている。次写真は、改造前。

USLX 476 CANFORAccording to the description of the Micro-Train's N scale products (USLX 242), and some materials, the same scheme were applie to 50' double plug-door boxcars, series 300-545, manufactured by Pullman-Standard, in December 1968 originally. These were owned by Evans Railcar Leasing, and were leased to the Canadian Forest Products Inc., Vancouver, British Columbia, Canada. However, they were written the words "Red Cedar shingles and shakes." The models of these cars have been supplied by Athearn too. (USLX 474)
The Bicentennial paint shceme was repainted on two or so cars of the group. [need more survey] See prototypical cars' photos. USLX 476USLX 464
Abuot the Athearn's Evans boxcar models (not P-S cars), see my article of the blog TransPacific R.R.. Because there is a projection looked like the Hydra-Cushion under the floor of the prototype, I replaced the underfloor with the Details West product.

ハイドラ・クッション化と共に、台車をアサーン旧製品に取り替えて車高を下げた。2015-04-17
shifted on Aug. 27, 2015
posted by Works K at 00:00| Comment(0) | boxcar 50' double-plug-door | このブログの読者になる | 更新情報をチェックする
この記事へのコメント
コメントを書く
お名前:

メールアドレス:

ホームページアドレス:

コメント: