Kadee Products stock#5219 US$34.95, 8 ft. PS door, green and yellow, galvanized roof, Out of stock date: Dec. 13, 1999
The first release of the Kadee 40' PS-1 was in 1997 (page 32-33 of the July 1997 issue of the MR magazine).
ジャンク品を修理。Lサイドの把手(L side grabirons)2本をリン青銅線0.3ミリで代用。ブログ"Transpacific R.R."を参照。
Rimembering the Rutlandによれば、実車の屋根はガルバナイズドの上からイエロー塗装されていたという(一部?)。他にも重量表記が違う(?)‥‥。それにもかかわらず4年後のMR誌2003年4月号p36、”MR News”の新製品紹介の写真(RUTLAND 248)では屋根上はシルバー‥‥。P-S社の製造ロットによるのかも。2021-02-17
Page 36 of the MR April 2003 issue, arranged
あはは、私のたくらみがChristianに見破られてしまいましたね。誰かCombination Door carの写真を持っていませんか。
Haha, Christian caught my scheme. Does anyone have a photo of the Tangent Combination Door PS-1?
Kadee製品において横梁の位置が間違っていると思う。それらは出入り口柱と直結しているべきではないのか。そうでなければ、横方向の力が加わったときに車体は変形してしまう。PS-1はストレスト・スキン構造(セミモノコック)のはずだ。ブレーキ機器配置も含めて、1957年発売のKurtz-Kraft製品が正しいのではないか。残念ながら公表されている構造図は全て6フィートドア車で、8フィートドア車が見つからない。
Looking at this Tangent photo, I strongly believe that the position of the main crossbeams is wrong in Kadee 8-ft door PS-1's. They should be directly connected to the doorway pillars. Otherwise, the car body will deform when lateral forces are applied. The PS-1 should have a stressed skin structure (semi-monocoque). The Kurtz-Kraft product released in 1957 may be correct, including the brake equipment layout. Unfortunately, all published structural drawings are for 6-foot door cars, and 8-foot door cars cannot be found.
ラベル:Kadee
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