2012年01月08日

BN ACF CF-3200 2-bay covered hopper (Kitbash/Front Range)

BN 437274, logoless scheme/phase 1a BLT ?-??/BN 4-88
Front Range Products ACF three bay covered hopper, [CONVERTED] in 1999

ACF CF-3200 model

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実車は元CB&Q 184000-184399(1965年製)で、積み荷はベントナイトという磁器用粘土だという.スタイル的にはAC&F社のセンターフロー,それもハイキューブ登場当初の側面にもハシゴを設けたもの.BN への改番(437000-437399)ではラージロゴとなった.モデルは投稿者が1998年に実見したロゴレスの姿.その写真と,RMC誌1997年7月号に掲載された図面を基に模型化した.
 タネ車はMcKeanのプレートC断面CF-4650前期型。車体は中央部を切り取り短縮した.投入ハッチは,素材からスクラッチビルト.側面のビートはクオーターラウンド.車端の柵はディテール・アソシエート製部品を2セット用いてデッチ上げ.屋根歩み板はPlanoのApexスロットタイプ.ペイントはModel Flex.デカールは自作とMicroScaleの混成.Is the brake cylinder on the floor mistake?
The prototype is one of former CB&Q 184000-184399, manufactured in 1965, and the load was bentonite, clay for porcelain. It is AC&F's Center-Flow, which had side ladders. When the series was changed to BN 437000-437399, they got the large logo. This model is a logoless version that the poster photographed in 1998. The model was created based on it and the drawings published in the July 1997 issue of RMC magazine.
The starting point is a McKean plate C CF-4650 early version. The body of the car was shortened by cutting out the center part. The inlet hatches were scratch-built from plastic material. The side beads quarter round, the cages at the ends were converted from two sets of Detail Associates parts. Plano Apex slot type roofwalks, Model Flex paint, home-made & MicroScale decals.

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This model was published in the January 2000 issue of "Train", a Japanese magazine.
posted by Works K at 11:57| Comment(0) | covered hopper 2-bay | このブログの読者になる | 更新情報をチェックする
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